Speltakken

Scouting is voor iedereen! Natuurlijk hebben niet alle jongeren dezelfde interesses. Daarom heb je bij Scouting verschillende speltakken. Zo blijft scouting altijd interessant! Bij Scouting Beek en Donk kun je lid worden vanaf 7 jaar.

Welpen

7-11 jaar / Club op zaterdag van 9:30/10:00 tot 12:00 uur
welpen@scoutingbeekendonk.nl
De welpen is een groep voor jongens en meisjes van 7 tot 11 jaar, die graag in de natuur zijn. Tijdens opkomsten doen wij verschillende spelletjes en activiteiten het liefst buiten maar soms ook binnen. De populairste activiteiten zijn kampvuur stoken, hutten bouwen en levend stratego spelen. Wij komen elke zaterdag bij elkaar van 10.00 tot 12.00, maar in de zomer van 9.30 tot 12.00, zodat we ook een tocht kunnen lopen of lekker naar de bossen kunnen gaan.

Scouts

11-15 jaar / Club op donderdag van 19:00 tot 21:00 uur
scouts@scoutingbeekendonk.nl
Bij de scouts draaien we elke donderdag van 19:00 tot 21:00 club met jongens en meiden van 11 tot 15 jaar. We draaien verschillende uitdagende programma’s waarbij we veel en graag buiten zijn. Tijdens deze opkomsten kunnen de scouts verschillende vaardigheden (bijv. vuur stoken en pionieren) oefenen met de mogelijkheid daarvoor insignes te behalen. Het eind van het jaar sluiten we altijd af met een week zomerkamp waarin extra leuke activiteiten op het programma staan waar de scouts dan ook erg naar uitkijken.

Explorers (Rasa’s)

15-18 jaar / Club op Donderdag vanaf 19:30 uur
explorers@scoutingbeekendonk.nl

Bij de exploreres draaien we elke donderdag van 19:30 tot 22:00 club met jongens en meiden van 15 tot 18 jaar. We draaien verschillende uitdagende programma’s waarbij we veel en graag buiten zijn. Onder begeleiding van een aantal Plusscouts worden de explorers uitgedaagd om zelfstandig programma te bedenken, voor te bereiden en uit te voeren. Ze kijken met elkaar mee, en leren van elkaar. In grote lijnen bepalen ze zelf hoe het verloop van de clubavonden er uit ziet, zolang het scouting-gerelateerd is. Iedere zomer gaat de gehele groep een week op kamp.

Iets voor jou? Kom eens kijken!

Kun jij je wel vinden in de activiteiten van een van onze speltakken? Bij Scouting Beek en Donk mag je drie keer proefdraaien. Je kunt dan kijken of het echt iets voor je is. Op de volgende pagina vind je hier meer informatie over en hoe je contact met ons kunt opnemen.

Proefdraaien

Pivo’s

Vanaf 18 jaar / Club op vrijdag vanaf 20:00 uur
pivos@scoutingbeekendonk.nl
De Pivo’s draaien iedere vrijdagavond enthousiast programma’s die variëren van karten en bowlen tot pionieren en wafels bakken boven het kampvuur. Deze programma’s en het jaarlijkse Pivoweekend worden door de leden zelf georganiseerd. Het grootste deel van de Pivo’s is daarnaast ook nog vrijwilliger binnen Scouting Beek en Donk. Samen met de RaSa’s (Explorers) organiseren de Pivo’s ook de jaarlijkse JOTA-JOTI.

Plusscouts

Vanaf 23 jaar / Club op de eerste vrijdag van de maand
plusscouts@scoutingbeekendonk.nl
De plusscouts bestaan uit oud-pivo’s en vrijwilligers van Scouting Beek en Donk.